Let op! Uw browser is verouderd, dit kan negatief effect hebben op de gebruikerservaring. Download Chrome
X
1 februari 2021

Nieuw uiterlijk voor PUUR. administratie

Nieuws

We hebben het heel vaak over ons zorgdossier, dat door zorgprofessionals gebruikt wordt in hun dagelijkse werkzaamheden. We vinden het belangrijk dat onze software zo gebruiksvriendelijk mogelijk is en zorgprofessionals logisch ondersteund aan de hand van het werkproces dat zij volgen. Maar onze software PUUR. omvat meer dan alleen het zorgdossier.

Nieuwe 'look & feel'

Het zorgdossier is, net als het rooster, planning en registratie, een onderdeel van de werkplek. Een zorgorganisatie doet meer dan alleen zorg verlenen; je moet de geleverde zorg ook declareren, medewerkers moeten hun salaris krijgen en andere administratieve zaken uitvoeren. Kortom, er komt ook een stuk administratie bij kijken. PUUR. administratie is een geheel andere werkplek en de medewerkers die onze administratieve applicatie gebruiken volgen een heel ander werkproces dan de zorgprofessional. En ook deze administratieve tak van zorgorganisaties willen we nog beter kunnen ondersteunen met onze software. Daarom krijgt PUUR. administratie een nieuwe ‘look & feel’.


De User Interface (UI) en de User experience (UX) van PUUR. administratie gaan op de schop. Doordat we in afgelopen jaren nieuwe functies hebben toegevoegd, is het huidige uiterlijk niet meer zo duidelijk en moet gebruiksvriendelijker worden. Onze product owner Michelle legt uit wat er gaat veranderen.

Wat zijn de reacties op het huidige uiterlijk?

“De gebruikers van PUUR. administratie vinden dat de software wat onoverzichtelijk is. Omdat ze er dagelijks mee werken zijn ze wel gewend aan hun software en kunnen ermee overweg. Maar ze geven aan dat de gebruiksvriendelijkheid beter kan. Je wilt je werkzaamheden het liefst uitvoeren vanuit één werkplek en niet telkens moeten switchen naar een andere omgeving. Nu moeten bijvoorbeeld zorgverleners sommige zaken nog opzoeken of registreren in PUUR. administratie, wat er heel anders uitziet dan wat zij gewend zijn. Dat zorgt ervoor dat ze vaak moeten zoeken waar ze wat in moeten voeren, wat tijd kost en voor verwarring zorgt. Wat we gaan doen is stap voor stap de administratieve onderdelen overhevelen naar de werkplek voor de zorgverlener en de werkplek voor de administratie gaan we opnieuw ‘bouwen’. Zo wordt het werken in PUUR. voor alle gebruikers prettiger.”

“De UI/UX kun je een beetje zien als de navigatie die je als gebruiker in PUUR. nodig hebt om je weg te vinden. Die wordt voor PUUR. administratie gebruiksvriendelijk en gaat nog sterker het proces van de gebruikers ondersteunen. In de praktijk betekent dit, dat we informatie daar gaan aanbieden waar het in het werkproces nodig is. De applicatie gaat medewerkers die de administratie processen van ‘aanmelding cliënt’ tot ‘declaratie’ uitvoeren zodanig ondersteunen dat ze dit proces in zo min mogelijk handelingen kunnen uitvoeren terwijl het proces overzichtelijk en transparant blijft. Zo wordt de navigatie gebruiksvriendelijker en zorgt dat de gebruiker zo snel mogelijk en via de eenvoudigste weg zijn doel bereikt. Parallel hieraan gaan we meer consistentie in onze PUUR. applicaties aanbrengen. Daarmee krijgt PUUR. nog meer één identiteit waardoor de gebruiksvriendelijkheid van PUUR. toeneemt.


Allereerst pakken we de werkplek voor de zorgverleners aan, maar daarna gaan we ook aan de slag met de werkplek voor de serviceteams. De stip op de horizon ziet er echt heel gaaf uit.”