Let op! Uw browser is verouderd, dit kan negatief effect hebben op de gebruikerservaring. Download Chrome
X
14 juni 2022

Ook Patyna gebruikt PUUR. zorgmessenger

Nieuws

Vanuit PUUR. zorgmessenger verstuur je nu ook heel eenvoudig cliëntgebonden informatie naar je collega’s op de administratie. Denk bijvoorbeeld aan vragen over de indicatie of ophoging van de zorgvraag. Of mutaties die je wilt doen. Geen overvolle mailboxen meer die je moet bijhouden. De communicatie gewoon op de plek waar je hem wilt hebben, namelijk in het dossier van je cliënt. Door deze communicatie via PUUR. zorgmessenger te laten verlopen heb je de opvolging hiervan veel beter in de hand.


Patyna werkt, na een succesvolle pilot, sinds een aantal weken met PUUR. zorgmessenger. Femke van Heijnsbergen, generalist binnen het wijkserviceteam vertelt over de implementatie en hoe het bevalt.

“Ik ben er erg blij mee. Het vereenvoudigt ons werk en de communicatie intern.”

“Wij (de administratie) communiceerden voorheen met de teams via een team mailbox. Dit ging dan bijvoorbeeld over een inschatting die nog miste voor een specifieke cliënt of een aanpassing in de financiering omdat er een WLZ toewijzing is. Een mailtje kwam dan in de mailbox binnen en werd door één van ons afgehandeld. Maar als je iets terug zoekt is dat totaal niet handig. Want wie heeft het behandeld? Waar is dat mailtje? Wat was de reactie? Nu we hier PUUR. zorgmessenger voor kunnen gebruiken, gaat dat veel makkelijker. Deze berichten staan nu direct in het zorgdossier van de specifieke cliënt en daar vind ik meteen de informatie die ik nodig heb. Mooi overzichtelijk en het scheelt tijd.”


Altijd voor iedereen inzichtelijk en up-to-date

“Ook andersom heeft het voordelen. In het verleden mailden wij bijvoorbeeld informatie van de betreffende cliënt naar het wijkteam en namen de wijkverpleegkundige mee in kopie. Dan gebeurde het regelmatig dat één lid van het team antwoordde, zonder de rest in kopie mee te nemen. Kreeg je later ook nog bericht van de wijkverpleegkundige, terwijl het al opgelost was. Hartstikke zonde van haar tijd. Ook deze communicatie verloopt nu via PUUR. zorgmessenger en is op die manier altijd voor iedereen inzichtelijk en up-to-date.”


Fijn om te zien dat het de zorgprofessionals écht ondersteunt

Wesley Everlo, product specialist bij Ecare, begeleidde de implementatie. “Fijn om te zien dat het de zorgprofessionals echt ondersteunt, zowel in de wijk als op de administratie. En dat de implementatie heel soepel is verlopen. Bij de pilotteams heb ik gedemonstreerd hoe PUUR. messenger werkt. Daar was tijd voor vragen en na deze demo zijn we gestart. De pilot heeft ongeveer anderhalve maand gedraaid en de reacties waren zo positief dat we besloten hebben om PUUR. zorgmessenger voor alle teams van Patyna te activeren.”

'Het heeft iets weg van een chat-omgeving'

Femke: “Het gebruik is redelijk simpel. Het heeft iets weg van een chat omgeving. Dus we hebben besloten voor de overige teams alleen een handleiding mee te geven. Als zij vragen hebben of ergens niet uitkomen, kunnen ze altijd aan de bel trekken. En mochten we merken dat er veel vragen komen, plannen we een digitale bijeenkomst waar we de vragen kunnen beantwoorden. Maar tot nu toe is dat nog niet nodig gebleken.”

Stukje gewenning

Femke: “We merken wel dat er nog een stukje gewenning zit bij de collega’s. Als je altijd alles via mail communiceerde, is het best een omschakeling om nu via het dossier te communiceren. Maar we zien steeds meer communicatie via PUUR. zorgmessenger lopen, dus dat komt helemaal goed.”



“Heel herkenbaar”, zegt Wesley. “Bij een dergelijke verandering is eigenlijk maar 20% daarvan de software. De overige 80% van de verandering zit hem in hoe jij daar mee werkt. Alles wat je implementeert, vraagt ook iets van de gebruikerskant. Als jij al jaren iets op een bepaalde manier doet, dan is het heel begrijpelijk dat het in het begin even schakelen en wennen is om op een andere manier te gaan werken.”

PUUR. zorgmessenger

Uitbreiding naar de huisartsen

“We hopen PUUR. zorgmessenger binnenkort uit te breiden naar de huisartsen”, zegt Femke. “De huisarts is een belangrijk persoon binnen het zorgnetwerk van de cliënt. Met PUUR. zorgmessenger kun je eenvoudig relevante en actuele informatie uitwisselen met de huisarts. Denk hierbij bijvoorbeeld aan uitvoeringsverzoeken, verwijzingen van en naar de huisarts en communicatie over bijvoorbeeld meetwaarden, rapportages, vragen, enzovoort.”


Wesley: “PUUR. zorgmessenger fungeert dan eigenlijk als een verlengstuk van Zorgmail, waar veel huisartsenpraktijken gebruik van maken. Je hoeft dan niet nog eens apart in te loggen in zorgmail, maar kunt direct vanuit het zorgdossier van de cliënt een bericht versturen naar de huisarts. Voor de wijkverpleegkundigen is dat een groot voordeel.”
“Ook de huisartsen zien de voordelen. De informatie komt ook bij hen direct in het huisartsinformatiesysteem binnen op cliëntniveau. Dat betekent dat zij geen gegevens meer hoeven over te typen vanuit mails naar hun informatiesysteem. Dus ook voor de huisarts is het gemakkelijk en tijdbesparend.”


'Ik zou het andere organisaties zeker aanbevelen!'

Femke: “Ik zou het andere zorgorganisaties zeker aanbevelen. Dit is een hele veilige en eenvoudige manier van communiceren en de informatie blijft goed bewaard op cliëntniveau. Daarnaast scheelt het tijd doordat we intern efficiënter communiceren. Dus ik kan PUUR. zorgmessenger zeker aanbevelen.”


Wil jij ook eens met ons praten over de mogelijkheden van PUUR. zorgmessenger? Stuur een mailtje naar onze collega Wesley Everlo. Hij vertelt je er graag meer over.

Hier doen we het voor!