PUUR. voor gehandicaptenzorg



Een dag ‘op de groep’ met PUUR.

Graag laten we zien op welke manier onze software PUUR. je ondersteunt in je dagelijkse werk als begeleider.

Aan de hand van een dag ‘op de groep’ nemen we je mee. We laten niet tot in de puntjes zien wat PUUR allemaal kan, het is slechts een impressie van onze software.

Wil je PUUR juist wel tot in de puntjes zien? Dan komen we graag bij je langs voor een uitgebreide demo.

Zorg nodig

Hasan en Annemijn, ouders van Asha, bellen met het zorgloket van de gehandicaptenzorgorganisatie bij hen in de buurt. Ze hebben voor deze organisatie gekozen omdat ze een ondersteuningsvraag hebben voor hun 19 jarige dochter Asha.

Gea staat ze te woord. Ze stelt een aantal vragen aan Hasan en Annemijn over de situatie van hun dochter. Ze maken een afspraak voor een kennismaking.


Aan de keukentafel

De ouders van Asha maken kennis met Gea. Ook Asha is erbij. Samen nemen ze nog eens door waar Asha en haar ouders behoefte aan hebben qua begeleiding, ondersteuning en zorg. Ieder verhaal is natuurlijk weer uniek.

Gea gaat op zoek naar een fijne plek om te wonen voor Asha. Ze vertelt de ouders dat ze alvast een kijken mogen nemen in PUUR als ze dat willen. Ze kunnen zelfs in PUUR al wat vertellen over Asha en foto’s van haar toevoegen.

Over Asha

Asha vertelt samen met haar ouders in PUUR alles wat ze graag kwijt wil. Wat voor persoon is ze? Waar wordt ze blij van? Heeft ze broertjes of zusjes? Waar speelt ze graag mee? Wat vindt ze lekker? Waar wordt ze boos van? Wat wil ze graag nog leren? Etcetera. Dit helpt de begeleiders Asha echt te leren kennen.


Tijd om te verhuizen

Gea belt met Hasan. Er is namelijk een plekje vrij gekomen op één van de woongroepen. Gea neemt de ouders en Asha mee voor een kijkje. Er is een mooie eigen kamer voor Asha, met een badkamer. De woonkamer en keuken deelt ze met haar huisgenoten.

Op het terrein is ook een winkel, een dagbestedingsruimte, een sportzaal en een snoezelruimte.

De ouders van Asha hebben een goed gevoel bij deze plek. Ze kiezen ervoor de zorg te gaan delen met deze organisatie.

Welkom

Gea brengt de groep en haar collega’s op de hoogte van de komst van de nieuwe bewoonster Asha.

Gea’s collega’s lezen in PUUR wat Asha samen met haar ouders vertelt heeft over wie ze is, waar ze hulp bij nodig heeft, en ook over dat waar ze boos of juist blij van wordt.

In PUUR noemen we dat “Zo wil ik dat men met mij omgaat”.


Hierboven wordt de ‘nieuwe cliënt’ situatie beschreven, maar dat is natuurlijk geen dagelijkse kost.  Daarom beschrijven we hieronder ook nog even een ‘normale’ werkdag met PUUR.

 

Een nieuwe dag

Gea begint de dag ‘op haar groep’. Ze praat bij met haar collega van de nachtdienst. Ze bekijkt in PUUR de bijzonderheden die er te verwachten zijn voor vandaag.

Alle rapportages van haar bewoners vindt ze in één scherm. Geen geklik dus meer en in één klap op de hoogte van alles wat er op haar groep speelt.

Ze leest in PUUR de rapportage van de AVG arts over Eric, één van de bewoners op de groep. Hij heeft de laatste tijd veel epileptische insulten. De arts schrijft andere medicijnen voor. Er staat ook een bericht van Eric’s moeder bij. Ze heeft behoefte aan een gesprek hierover.


Wat gaan we doen vandaag?

In PUUR leest Gea ondertussen ook nog even wat er zoal gaande is op de groep en wat er vandaag op het ‘even denken aan’ lijstje staat.

Op het ‘even denken aan’ lijstje staan de niet alledaagse afspraken en taken. Net zoals je ze thuis ook op de kalender zou zetten: kip halen voor de Roti, 10.15 uur tandarts Eric, vader van Asha jarig, Jasmijn om 14:00 uur naar zwemles.

Natuurlijk is er nog veel meer te doen op een dag, maar dat weet je wel. Thuis schrijf je tenslotte ook niet alles op, je doet het gewoon.

Op de groep

Tijdens het werken op de groep heeft Gea PUUR echt niet continu nodig. Ze kent haar bewoners, weet welke begeleiding ze hebben en wat hun dag tot een fijne dag maakt.

Zijn er bijzonderheden dan pakt ze PUUR erbij. Denk hierbij aan een Melding Verbetering, het raadplegen van een protocol, het evalueren van een persoonlijke afspraak of het registreren van een meetwaarde.


Dagbesteding

Gea ziet in PUUR een rapportage van de dagbesteding over Jasmijn. Ze was vanochtend een beetje chagrijnig en had eigenlijk geen zin om te gaan dus Gea is wel benieuwd hoe het nu met Jasmijn gaat.

Gelukkig onnodige zorgen. Jasmijn werkt in de bediening van een café en heeft net de burgemeester als klant gehad waar ze bij mocht bedienen. Ze is helemaal trots! De collega’s van de dagbesteding hebben een foto van een blije Jasmijn met de burgemeester toegevoegd aan de rapportage.

Rapporteren

Ook voor rapportages pakt Gea PUUR erbij. Ze rapporteert gewoon op de overzichtspagina, direct in de tijdlijn. Gea tagt de bewoner en zo wordt de informatie vervolgens ook automatisch in het zorgdossier van die bewoner geplaatst.

Haar collega’s hoeven dus alleen even door de tijdlijn heen te scrollen om weer helemaal op de hoogte te zijn. Willen ze dieper inzoomen op een bepaalde bewoner, omdat daar bijvoorbeeld iets bijzonders is gerapporteerd, dan openen ze het zorgdossier.


Instrument nodig?

Werkrooster

Gea bekijkt in PUUR nog snel even haar werkrooster voor volgende week. Ze ziet dat haar collega een dienst van haar wil overnemen. Dat is fijn, ze heeft namelijk een dagje uit gepland met haar dochters.

Benieuwd hoe PUUR voor jou kan werken?

Laat hieronder je gegevens achter. We komen graag naar je toe om PUUR in het echt aan je te laten zien of brengen je meteen in contact met onze klanten.

 


Puur live zien

Wil je PUUR. zelf ervaren? Vraag een demo aan!

Vul onderstaand formulier in, dan nemen wij spoedig contact met je op


Hallo Ecare,

Ik ben   . Als ben ik werkzaam bij . Ik ben benieuwd of PUUR ook bij ons past. Wij bieden zorg aan . Daarom wil ik graag een demo bij ons op locatie aanvragen. Je kunt mailen naar of bellen op .

Houd me ook op de hoogte van jullie nieuws!

Inschrijven nieuwsbrief


Hallo Ecare,

Graag ontvang ik nieuws van jullie.
Mijn naam is en mijn e-mailadres is . Ik ben werkzaam bij .



info@ecare.nl   |   053 - 4757 000   |   Algemene voorwaarden   |   Disclaimer   |