Let op! Uw browser is verouderd, dit kan negatief effect hebben op de gebruikerservaring. Download Chrome
X
25 november 2024

HRM-synchronisatie in PUUR.: geen dubbel werk meer

Artikel

In de dynamische wereld van de zorg is het belangrijk dat we niet alleen de cliënten goed ondersteunen, maar ook de medewerkers. Bij Ecare hebben we daarom de HRM-synchronisatie in ons Elektronisch Cliëntendossier (ECD) PUUR. geïmplementeerd. Wat dit precies inhoudt? We zorgen ervoor dat alle belangrijke medewerkersinformatie automatisch wordt gesynchroniseerd tussen de HRM-systemen en PUUR. Dit levert niet alleen gemak op, maar voorkomt ook dubbele administratie en verhoogt de efficiëntie. Hieronder lees je hoe we dit aanpakken en waarom het een unieke oplossing is.

HRM synchronisatie in PUUR

Wat is HRM-synchronisatie?

Elke zorginstelling maakt gebruik van een HRM-systeem om medewerkers informatie te beheren, zoals contracten, contracturen, functies en verlof. Dit systeem is de bron van alle belangrijke gegevens over medewerkers. Bij veel zorginstellingen worden deze gegevens handmatig overgenomen in het ECD, wat niet alleen tijdrovend was, maar ook de kans op fouten vergroot. Hier hebben we bij Ecare een slimme oplossing voor: de HRM-synchronisatie in PUUR.

HRM synchronisatie tablet

Hoe werkt het?

Met onze HRM-synchronisatie wordt alle relevante informatie uit het HRM-systeem automatisch overgezet naar PUUR. Dit gebeurt voor de meest gangbare HRM-systemen zoals AFAS, Visma Raet, en Loket. Of het nu gaat om de naam, functie, contracturen, het verlof of het team van een medewerker, alles wordt automatisch gesynchroniseerd, inclusief het wijkteam waarin deze medewerker als hoofdcontract werkt. Dit betekent dat zodra een nieuwe medewerker in dienst komt, deze direct wordt aangemaakt in PUUR. Ook wijzigingen, zoals aanpassingen in contracturen of functie, worden automatisch doorgevoerd.


Daarnaast zorgt de HRM-synchronisatie ervoor dat medewerkers geen dubbele administratie meer hoeven bij te houden. Geen gedoe meer met aparte urenportalen; alles gaat via één systeem!

Wat maakt dit uniek?

De HRM-synchronisatie in PUUR. is binnen het zorglandschap uniek. Waar andere aanbieders van ECD's vaak een derde partij inschakelen voor de synchronisatie tussen HRM en ECD, hebben wij ervoor gekozen om dit proces volledig in PUUR. te integreren. Dit heeft meerdere voordelen:

  • Geen extra kosten: De synchronisatie is standaard onderdeel van PUUR., wat betekent dat je geen extra kosten hebt voor een integrator.
  • Minder kans op fouten: Doordat de synchronisatie binnen PUUR. plaatsvindt, is er altijd een helder overzicht en is de kans op fouten minimaal.
  • Directe monitoring: Eventuele problemen worden direct in PUUR. gesignaleerd en kunnen snel worden opgelost door de applicatiebeheerders.
  • Efficiëntie: Doordat alles automatisch gebeurt, bespaar je veel tijd en wordt het werk van functioneel beheerders een stuk eenvoudiger.

Recentelijke ontwikkelingen

We blijven niet stilzitten bij Ecare. Onlangs hebben we de synchronisatie nog verder verbeterd. Zo kunnen we nu nog beter de overgang van woonzorg naar wijkzorg ondersteunen, wat vooral handig is voor zorgorganisaties die verschillende soorten zorg bieden.

Verder is het goed om te melden dat we inmiddels bijna al onze klanten hebben overgezet op deze HRM-synchronisatie. Dit betekent dat bijna elke zorginstelling die PUUR. gebruikt, nu optimaal profiteert van deze geautomatiseerde processen. Dit is weer een stap vooruit in het verminderen van de administratieve lasten en het verhogen van de efficiëntie.

Team interoperabiliteit 1

Met de HRM-synchronisatie in PUUR. zorgen we ervoor dat zorginstellingen geen tijd meer verliezen aan dubbele administratie en dat medewerkers direct aan de slag kunnen. Door deze unieke integratie biedt Ecare een gebruiksvriendelijke, efficiënte en kostenbesparende oplossing die bijdraagt aan betere zorg.