Wie nog meer heeft baat bij vergroting van digitale toegankelijkheid?
“Iedereen kan wel eens tijdelijk of situationeel beperkt zijn. Bijvoorbeeld als je je arm hebt gebroken, als je in een stiltecoupé zit, of met je laptop buiten in de zon zit. Op zulke momenten is het prettig als een applicatie te bedienen is met één arm, je zonder geluid een video kan bekijken en de applicatie voldoende contrast heeft.”
Enkele voorbeelden in de context van PUUR.:
Karel, een oudere PUUR. van jou gebruiker bekijkt zijn dossier op zijn tablet, maar door artrose is zijn motoriek aangetast. Essentieel dus dat knoppen van PUUR. van jou groot zijn en er voldoende afstand tussen de knoppen zit.
Jan werkt op een woongroep, maar is kleurenblind (en met hem, 8% van de mannen). Essentieel dus dat de ‘reanimeren/niet-reanimeren-wens’ van zijn cliënten in ons zorgdossier niet alleen wordt gecommuniceerd met kleur.
Serviceteammedewerker Mariëtte werkt veel met een toetsenbord omdat ze aanleg heeft voor RSI. Essentieel is dat interactieve elementen als een button en een formulier in onze PUUR. serviceteamapplicatie ook met een toetsenbord te bedienen zijn .