Let op! Uw browser is verouderd, dit kan negatief effect hebben op de gebruikerservaring. Download Chrome
X
5 april 2023

Samen slimmer zorgen met Zorgrobot Tessa

Nieuws

De inzet van slimme zorgtechnologie zoals zorgrobot Tessa, draagt bij aan het verhogen van de zelfredzaamheid van de cliënt. En tegelijkertijd helpen deze handige hulpmiddelen de zorgprofessionals te ontlasten. Win- win!


Maar, dan is het wel zo fijn dat het aanvragen en afmelden van dit soort hulpmiddelen heel eenvoudig, snel en veilig te regelen is door de zorgprofessional.

Zorgrobot tessa

Administratieve romslomp

Vooralsnog gaat het aanvragen en afmelden van hulpmiddelen vaak gepaard met administratieve rompslomp die door de zorgprofessional moet worden uitgevoerd. Privacygevoelige informatie wordt per mail, post of fax naar de leverancier van de hulpmiddelen gestuurd. Zowel bij het aanmelden als afmelden van de hulpmiddelen wordt dit proces doorlopen. En, dan moet de professional er ook nog aan denken om een seintje te geven aan de administratie zodat ook de financiële afhandeling in gang kan worden gezet. Al met al werpt dit drempels op om hulpmiddelen regelmatig in te zetten.

Eenvoudig, veilig en snel aan- en afmelden met PUUR.

Werk je met ons slimme ECD PUUR. dan komt hier nu verandering in! Want, wij hebben het aan- en afmeldproces heel handig ingeregeld in PUUR. Vanuit het dossier van de cliënt vraag je snel, eenvoudig en veilig hulpmiddelen aan.

Praktijkervaring van zorgorganisatie ZZG

Bron: ZZG

"Vorig jaar deden we onderzoek naar de inzet van Tessa van Tinybots. Daaruit bleek dat de inzet van deze sociale zorgrobot een tijdswinst van meer dan 2 uur per week per cliënt aan zorginzet oplevert. We zetten Tessa daarom nu in als hulpmiddel voor de wijkverpleging. Ook mooi is dat ‘Tessa as a Service’ is opgezet vanuit hetzelfde primaire werkproces als de Medido." Aldus ZZG.


Hetty Peeters, projectleider Tessa bij ZZG licht toe: “Dit betekent dat het aan- en afmelden van robot Tessa via het ECD PUUR. van Ecare gaat. Dat maakt het veiliger omdat we vanuit het ECD werken. En we hebben er niks extra’s voor moeten bouwen. Bovendien scheelt het medewerkers administratieve lasten. Zo houden we meer tijd over aan zorg en aandacht voor cliënten.”


Meer weten over de inzet van Tessa en hoe ZZG dit, als eerste in Nederland, in het primaire werkproces hebben ingeregeld? Mail ons gerust en wij brengen je graag in contact met ZZG.


Of bekijk hieronder de webinar tijdens de Slimme Zorg Estafette van Tinybots en ZZG terug.

Achtergrondinformatie

Over Tessa

Tessa als onderdeel van de wijkverpleging via 'Tessa as a Service' waarbij de aanvragen via het ECD lopen, is een voorbeeld van hoe technologie helpt om het beste uit de zorg te halen. Zo blijven we samen zoeken naar goede zorg. En dat is voor ieder mens anders. Voor de een staat bijvoorbeeld veiligheid voorop, voor een ander is zelfredzaamheid het belangrijkst. Medewerkers, cliënten en hun naasten blijven samen afstemmen over de zorg die nodig is. Technologie helpt daarbij. Om te ondersteunen bij welzijn, communicatie, zelfstandigheid, veiligheid en om actief te blijven.