Let op! Uw browser is verouderd, dit kan negatief effect hebben op de gebruikerservaring. Download Chrome
X

Estinea vindt in PUUR. een toekomstbestendig ECD voor betere zorg

Bij gehandicaptenzorgorganisatie Estinea draait alles om de beste zorg voor hun cliënten. Maar hoe zorg je ervoor dat die zorg soepel en efficiënt verloopt? Daar kwam PUUR., het elektronisch cliënten dossier (ECD) van Ecare, om de hoek kijken. Een spannend traject dat leidde tot een ECD dat perfect aansluit bij de wensen van de medewerkers én cliënten. Samen met Lonneke, Henk en Wilma, medewerkers van Estinea die nauw betrokken waren bij de implementatie van PUUR., blikken we terug op het traject en kijken we vooruit naar de toekomst.

Estinea keuken 1

Waarom PUUR.?

De keuze voor een nieuw ECD komt vaak voort uit onvrede over het oude systeem. Bij Estinea was dat niet anders, vertelt Lonneke Geerdink, projectleider en adviseur informatisering & ICT. "Het oude systeem voldeed niet meer aan onze eisen. Medewerkers vonden het omslachtig en er was weinig doorontwikkeling vanuit de leverancier. Bovendien merkten we dat nieuwe medewerkers, die ervaring hadden met andere systemen, vaak aangaven dat ons ECD niet prettig werkte."


In de zoektocht naar een nieuwe oplossing stonden een aantal eisen voorop: gebruiksvriendelijkheid, efficiëntie en een systeem dat de visie van Estinea ondersteunt. "We wilden vooral iets simpels," legt Henk Westervelt, adviseur zorgprocessen, uit. "Ieder extra klik is er een te veel. PUUR. biedt precies wat we nodig hebben: snel, makkelijk en vooral intuïtief werken."

Estinea receptie ingang

Een partner die ook echt bij ons past

Het selectietraject verliep zorgvuldig. "We hebben meerdere aanbieders uitgenodigd en gevraagd om hun systeem te presenteren," vertelt Lonneke. "Maar het ging ons niet alleen om de technische kant. Voor ons is de ‘cultural fit’ net zo belangrijk. We willen een partner die bij ons past, die begrijpt hoe wij werken en wat we belangrijk vinden."


Die klik was er meteen met Ecare. "Het was appels met peren vergelijken," voegt Henk toe. "Maar al snel werd duidelijk dat Ecare het beste bij ons past. Het draait bij Ecare niet alleen om het systeem, maar ook om de mensen die ermee werken."

Een soepel implementatietraject

Een nieuwe manier van werken invoeren kan soms voor wat stress zorgen, maar bij Estinea verliep de implementatie verrassend soepel. "We hadden de ambitie om per in juli live te gaan, maar dankzij de eenvoud van PUUR. konden we zelfs al in mei starten," zegt Lonneke trots. "Dat kwam mede door de goede voorbereiding en de nauwe samenwerking met Ecare."

Henk vult aan: "Wat medewerkers meteen merkten, is dat PUUR. zoveel eenvoudiger werkt dan het oude systeem. Voorheen moesten we soms meerdere keren klikken om iets te rapporteren. Nu gaat alles veel sneller en intuïtiever."

Estinea keuken 2
Estinea PUUR netwerk

De stem van de medewerkers

Bij Estinea staan de medewerkers centraal, en hun ervaringen met PUUR. zijn positief. Wilma, medewerker cliëntenadministratie, geeft aan dat het in het begin wel even wennen was: "We waren een heel ander systeem gewend. Sommige processen moesten we even opnieuw leren, zoals het handmatig verwerken van toewijzingen." Toch ziet Wilma ook de voordelen: "Iedereen staat er positief in en we hebben een hele fijne ondersteuning vanuit Ecare. Dat geeft vertrouwen."

Henk merkt op dat de zorgverleners de nieuwe manier van werken als prettig ervaren: "Het is stil op de werkvloer, en dat is een goed teken. Mensen kunnen goed uit de voeten met PUUR. en de hoeveelheid vragen en klachten is minimaal."

Blik op de toekomst

Hoewel PUUR. al veel voordelen biedt, zijn er altijd punten van verbetering. "We hebben nog wat wensen, bijvoorbeeld op het gebied van de administratieve processen," vertelt Wilma. "Maar we weten dat Ecare luistert naar onze feedback en door blijft ontwikkelen. Dat geeft vertrouwen voor de toekomst."


Ook Henk kijkt positief vooruit: "We hebben samen met Ecare een systeem neergezet dat zowel de cliënt als de zorgverlener centraal stelt. De focus blijft op simpele, efficiënte zorgprocessen en dat gaan we de komende jaren verder verfijnen."

Estinea koffie zetten
Estinea Lonneke

Samen bouwen aan zorg van de toekomst

Het is duidelijk dat Estinea en Ecare een sterke samenwerking hebben opgebouwd. "We voelen ons gehoord en serieus genomen," zegt Henk. "De openheid en bereidheid om samen te bouwen aan een betere toekomst is precies wat we zochten." Lonneke vult aan: "We zitten echt samen aan tafel met andere klanten van Ecare om te sparren over wat we nog meer willen verbeteren. Dat geeft een goed gevoel voor de toekomst."


Bij Estinea draait het om de zorg, en met PUUR. kunnen zij zich volledig richten op waar ze goed in zijn: het leveren van zorg die ertoe doet. En daar profiteren niet alleen de medewerkers, maar vooral ook de cliënten van. "Samen bouwen we verder aan zorg van de toekomst," sluit Lonneke af.

Download de interactieve demo

Benieuwd hoe PUUR. voor de gehandicaptenzorg eruit ziet?

In deze interactieve demo van PUUR. voor de gehandicaptenzorg, krijg je een inkijkje in de belangrijkste functies van het dossier door er zelf doorheen te klikken.

Velen gingen je voor
arrow-whitepaper