Let op! Uw browser is verouderd, dit kan negatief effect hebben op de gebruikerservaring. Download Chrome
X

Plein is echt een verlengstuk geworden van onze organisatie

ZuidZorg is met succes een transitie gestart van een organisatie met traditionele ondersteuning, naar een organisatie waarin de ondersteuning wordt geregeld door een team generalisten. Inmiddels is de transitie afgerond. Alle ondersteunende diensten liggen nu bij de generalisten. Mariëlle Vermeulen, werkzaam op het wijkserviceteam vertelt.

Zuidzorg PUUR
Zuidzorg en PUUR.

Het eerste contact met Plein

“Bij ZuidZorg werken we met een groep van 15 generalisten. Een generalist weet van heel veel dingen tot een bepaalde hoogte alles. Een specialist gaat op een klein stukje de diepte in, is een expert op dat gebied. We gaan natuurlijk niet met alle generalisten aan een project werken; bij ZuidZorg hebben alle generalisten een eigen aandachtsgebied. Mijn aandachtsgebied is ICT & Communicatie.”

“Zoals ik net aangaf werken we bij ZuidZorg sinds de start van de transitie met generalisten in plaats van specialisten. Om de expertise van specialisten toch toe te kunnen voegen aan ons werk, maken we gebruik van externe partners. Met deze gedachte hebben wij de overstap gemaakt naar PUUR. van Ecare. De stap naar Plein van Ecare was vervolgens snel gemaakt.”

Een proactieve partner

“Voor ondersteuning in de ICT zijn we gestart met een aanbestedingstraject, waarbij we op één a4’tje wilden omschrijven wat onze problemen waren en wat wij zoeken in een partner die ons daarbij helpt. Met een partner bedoelen wij ook echt een proactieve partner. Een partner die met ons meedenkt, ons attendeert op nieuwe ontwikkelingen, ons ondersteunt waar nodig en onze processen begrijpt. Wij zien onze partner als een verlengstuk van de organisatie en niet zomaar als een leverancier. Veel bedrijven vinden het lastig om hier het verschil tussen te maken. We hebben verschillende partijen aangeschreven en Plein bleek de perfecte partner te zijn, die aan onze wensen kon voldoen.”

“Toen het contract eenmaal was getekend heeft Ecare ons eerst geholpen met onze tablets en smartphones. Ze hebben ons gedurende dit gehele proces ondersteund. Dit houdt in van aanschaf tot de uitgifte waarbij de devices ingericht en beveiligd zijn. Tegenwoordig is de samenwerking dusdanig gegroeid dat Ecare inmiddels verantwoordelijk is voor de gehele ICT-ondersteuning. Denk hierbij aan het gehele werkplekbeheer en alles wat daarbij komt kijken.”

De kracht van Plein

“Wat ik als de grootste kracht van Plein zie, is dat ze veel ervaring hebben in de zorg. Plein kent de eindgebruikers, weet hoe zij denken en weet hoe zij werken. Dit maakt een groot verschil met veel andere bedrijven. Daarnaast zijn ze heel prettig in de omgang en het contact. Het contact is heel laagdrempelig en ondanks de lange reisafstand komen ze vaak bij ons over de vloer of gaan wij langs in Enschede. Je ziet elkaar dus nog regelmatig. Je hebt korte lijntjes en vraagstukken worden erg snel opgepakt door iemand uit het team.”

“Het vertrouwen in elkaar is groot, dit vinden wij ook belangrijk. Wij hebben als voorwaarde meegenomen in de contractbespreking dat we vertrouwen moeten hebben in elkaar. Hierbij hoort ook dat we niet wachten op evaluatiegesprekken voor we elkaar iets zeggen, maar dat we elkaar hier tussendoor ook al op aanspreken. Dit gebeurt dan ook gewoon. Hierdoor kunnen we de samenwerking van beide kanten nog prettiger laten verlopen.”

plein voor de zorg
Vraag een vrijblijvende digitale koffiedate aan.

Verder praten met ZuidZorg of met ons?

Vul het formulier in en we organiseren een digitaal koffiemoment voor jullie. Met natuurlijk iets lekkers erbij!

Velen gingen je voor
arrow-whitepaper
Ecareenzuidzorg