Van papieren rompslomp naar 1 druk op de knop
Dennis: “Het klinkt vrij eenvoudig, maar door dit aan- en afmeldproces te automatiseren elimineren we weer diverse handmatige administratieve taken voor de zorgprofessional. Voorheen moest de verpleegkundige een Word document invullen met o.a. alle contactgegevens van de cliënt (terwijl deze al in PUUR. staan), dit document mailen naar een collega die dit weer in het systeem van Compaan verwerkte, wachten tot de aan- of afmelding is verwerkt en dat vervolgens registreren in PUUR. ten behoeve van de declaratie.”
Wijkverpleegkundige Ron van Brabantzorg: "Het proces was erg foutgevoelig en kostte ontzettend veel tijd. Tijd die ten koste ging van de cliënt. Dat moest makkelijker! We wilden iets geautomatiseerd vanuit het ecd PUUR., omdat veel gegevens daar al in staan. Dus zijn we in gesprek gegaan met Ecare, Compaan en Naast om te kijken hoe we dit konden realiseren."
Dat heeft geleid tot een volledig nieuw proces. Nu kan een verpleegkundige heel eenvoudig beeldzorg en/of beeldbellen voor een cliënt aan- en uitzetten in PUUR. Dit bericht wordt samen met de contactgegevens van de cliënt automatisch verzonden naar Compaan en Naast. Een ontvangstbevestiging komt ook weer automatisch terug in PUUR. Compaan en Naast zorgen vervolgens dat de aan- of afmelding verder wordt verwerkt. Dat scheelt tijd, fouten én bomen!
Dennis: “Dankzij de verbinding tussen PUUR. en Compaan is het met 1 druk op de knop geregeld. Direct vanuit PUUR. van waaruit de verpleegkundige sowieso alles al regelt voor de cliënt.”