Let op! Uw browser is verouderd, dit kan negatief effect hebben op de gebruikerservaring. Download Chrome
X
7 september 2021

Beeldbellen en beeldzorg aan- en afmelden via PUUR.

Nieuws

Logischerwijs heeft Corona ervoor gezorgd dat de inzet van zorgtechnologie het afgelopen jaar in een stroomversnelling is geraakt. De versnelde en intensievere inzet van beeldzorg en beeldbellen is hier een mooi voorbeeld van.

Beeldzorginpuur

Inzet van technologie maakt leven van cliënten aangenamer

Ouderenzorgorganisatie Brabantzorg startte met de inzet van beeldbellen om het leven van cliënten aangenamer te maken én ervoor te zorgen dat meer tijd ontstaat voor de zorg en ondersteuning die alleen door mensen gedaan kan worden.


Met beeldbellen wordt de cliënt thuis ondersteund zonder dat de wijkverpleegkundige zelf aanwezig is in de woning van de cliënt. Beeldzorg is een aanvulling op de bestaande thuiszorg. Via een speciale tablet (Compaan) wordt een beeldbelverbinding opgezet. Vanaf afstand kijkt de zorgverlener mee met medische handelingen die mensen zelf uitvoeren, of controleren ze of mensen hun medicijnen innemen. En uiteraard is er ruimte voor een gesprek en het beantwoorden van vragen van cliënten.

Brabantzorg & Compaan & PUUR. vereenvoudigen het aan- en afmeldproces

Dennis Snippert: “samen met Brabantzorg en Compaan hebben we een verbinding gelegd tussen PUUR., het ecd dat Brabantzorg gebruikt, en Compaan. Een verpleegkundige kan nu heel eenvoudig beeldzorg en/of beeldbellen voor een cliënt aan- en uitzetten in PUUR. Dit bericht wordt samen met de contactgegevens van de cliënt automatisch verzonden naar Compaan. Een ontvangstbevestiging komt weer automatisch terug in PUUR. Compaan zorgt vervolgens dat de aan- of afmelding verder wordt verwerkt.”

Aanmeldenbeeldzorgpuur

Van papieren rompslomp naar 1 druk op de knop

Dennis: “Het klinkt vrij eenvoudig, maar door dit aan- en afmeldproces te automatiseren elimineren we weer diverse handmatige administratieve taken voor de zorgprofessional. Voorheen moest de verpleegkundige een Word document invullen met o.a. alle contactgegevens van de cliënt (terwijl deze al in PUUR. staan), dit document mailen naar een collega die dit weer in het systeem van Compaan verwerkte, wachten tot de aan- of afmelding is verwerkt en dat vervolgens registreren in PUUR. ten behoeve van de declaratie.”

Wijkverpleegkundige Ron van Brabantzorg: "Het proces was erg foutgevoelig en kostte ontzettend veel tijd. Tijd die ten koste ging van de cliënt. Dat moest makkelijker! We wilden iets geautomatiseerd vanuit het ecd PUUR., omdat veel gegevens daar al in staan. Dus zijn we in gesprek gegaan met Ecare, Compaan en Naast om te kijken hoe we dit konden realiseren."


Dat heeft geleid tot een volledig nieuw proces. Nu kan een verpleegkundige heel eenvoudig beeldzorg en/of beeldbellen voor een cliënt aan- en uitzetten in PUUR. Dit bericht wordt samen met de contactgegevens van de cliënt automatisch verzonden naar Compaan en Naast. Een ontvangstbevestiging komt ook weer automatisch terug in PUUR. Compaan en Naast zorgen vervolgens dat de aan- of afmelding verder wordt verwerkt. Dat scheelt tijd, fouten én bomen!

Dennis: “Dankzij de verbinding tussen PUUR. en Compaan is het met 1 druk op de knop geregeld. Direct vanuit PUUR. van waaruit de verpleegkundige sowieso alles al regelt voor de cliënt.”

De mogelijkheden zijn eindeloos

PUUR. is een open en interoperabel ECD, dit betekent dat we PUUR. met diverse zorgtechnologie oplossingen kunnen verbinden om het werkproces van de professional in de zorg zo optimaal mogelijk te ondersteunen. Denk naast beeldzorg ook aan:

  • aanmelden voor nachtzorg

  • medicatie dispensers

  • leefstijl monitoring kits

  • etc.


Werk je met PUUR. of wil je gaan werken met PUUR. en heb je specifieke wensen op dit vlak? Laat het ons vooral weten. Stuur je mail naar dennis.snippert@ecare.nl en je hoort snel van ons.