Wie heeft er baat bij BI?
Business intelligence in PUUR. geeft inzicht. Maar wat voor inzicht is voor wie interessant?
Cliënt
Het zorgtraject van de cliënt wordt op lange termijn gemonitord. Wat je in de praktijk ziet, is dat er wel eens gewisseld wordt van zorgverlener tijdens een zorgtraject. Doordat we met BI het hele zorgtraject blijven monitoren, blijf je scherp op veranderingen in bijvoorbeeld aandachtsgebieden of kun je voorspellen of risico op vallen en/of complicaties verandert. Zo kan je hier tijdig en effectief op anticiperen.
Zorgverlener
Via kenmerken in het cliëntenbestand ontstaat inzicht in de mogelijk toenemende zorgzwaarte of snellere inzet van voorzieningen zoals hulpmiddelen. Niet alleen de cliënt is ermee geholpen, ook de zorgprofessional profiteert dankzij vermindering van fysieke belasting. Daarbij wordt de zorginzet effectiever en draagt dat bij aan meer voldoening.
Team
Kenmerken van het cliëntenbestand geven inzicht in benodigde maatregelen binnen het team. Door data binnen teams maar ook tussen teams te vergelijken kan je van elkaar leren, waardoor de kwaliteit van zorg verbetert.
Organisatie
Hoe vaak passen zorgverleners bepaalde acties toe bij bepaalde doelgroepen of cliënten met bepaalde aandachtsgebieden? Weet je de antwoorden, dan heb je een goede onderbouwing richting de verzekeraar voor wat je doet en waarom. Bovendien krijg je ook de cliëntenpopulatie inzichtelijk. Die informatie neem je dan mee bij de zorginkoop. De verzekeraar beschikt niet over deze gegevens. Ook kunnen een aantal vragen van de accountant, heel eenvoudig beantwoord worden met de data uit Service Teaminzicht. Denk aan vragen over cliënt aantallen, medewerker aantallen, uren, facturatie, productie, declaratie en registraties.
We blijven bouwen aan onze dashboards. Heb je behoefte aan specifieke inzichten? Laat het ons gerust weten!