Van papieren dossier naar slim ECD
Voor jou als zorgverlener
Dossiers van je cliënten. Daar begint iedere dienst mee. Hoe gaat het met je cliënten? Wat hebben je collega’s onlangs gerapporteerd? Wat schrijven familieleden? En wat ga jij vandaag voor ze betekenen? Een systeem dat hier op een overzichtelijke en efficiënte wijze antwoord op geeft, is een gewoonweg een must.
Dankzij de digitalisering in de zorg, zijn de omslachtige papieren dossiers vervangen door elektronische cliënt dossiers.
De voordelen van deze digitalisering*:
*onderstaande voordelen gelden puur en alleen voor de ECD’s waarbij het primaire proces van zorg verlenen als uitgangspunt is genomen voor het ontwerp en de ontwikkeling van de software.
de meest actuele informatie over jouw cliënten heb je altijd bij de hand;
je rapporteert direct aan de bron: bij de cliënt aan de keukentafel;
je cliënt schrijft zelf (of mbv verwanten) ook mee in zijn dossier en heeft grip op zijn eigen zorgproces;
al je collega’s, behandelaren, familieleden en mantelzorgers zijn meteen op de hoogte van de laatste stand van zaken en kunnen direct reageren;
de gegevens worden op een veilige en efficiënte wijze gedeeld met betrokken partijen zoals bijvoorbeeld artsen, behandelaars en ziekenhuizen.
je hoeft de informatie maar één keer vast te leggen. Je collega’s in het serviceteam handelen op basis van deze informatie de administratieve kant af. Dit voorkomt fouten en scheelt een hoop tijd!
De digitalisering van de dossiers heeft ervoor gezorgd dat er veel zorginhoudelijke informatie is verzameld. Met technologie als machine learning kan deze data gebruikt worden om slimme aanbevelingen te doen. Het systeem signaleert dan bepaalde zaken en laat jou dit weten. Wat je vervolgens met deze informatie doet, is natuurlijk helemaal aan jou als zorgverlener.