Let op! Uw browser is verouderd, dit kan negatief effect hebben op de gebruikerservaring. Download Chrome
X
Voor alle communicatie rondom je cliënt

PUUR. zorgmessenger

Rondom je cliënt bevindt zich een netwerk van zorgprofessionals, zoals het ziekenhuis, de verpleegkundige en de huisarts.

Samen dragen jullie zorg voor de cliënt.


Met PUUR. zorgmessenger houden jullie alle communicatie in en rondom het netwerk van je cliënt binnen het zorgdossier. Benieuwd hoe dit in de praktijk werkt? We lichten het toe aan de hand van de voorbeeld situatie in onderstaande video.

Soepel, snelle en veilige gegevensuitwisseling

Om goede en efficiënte zorg te kunnen verlenen is het natuurlijk belangrijk dat jullie eenvoudig actuele en relevante gegevens over de cliënt met elkaar kunnen uitwisselen. De systemen waar de informatie in staat, moeten dan wel met elkaar kunnen praten. En dat op een soepele, snelle en veilige manier.

Veilig communiceren vanuit 1 bronsysteem: PUUR.

In ons ECD PUUR. kan dat nu heel eenvoudig en veilig met PUUR. zorgmessenger.


Alle communicatie rondom je cliënt verloopt voortaan via PUUR. Of je nou berichten verstuurt en ontvangt vanuit de huisarts, het ziekenhuis of collega’s op de administratie; je doet het direct vanuit het dossier van de cliënt.


Als zorgverlener hoef je dus geen rekening meer te houden met welk communicatiekanaal je moet gebruiken. Dat regelt PUUR. voor je.

Met PUUR. zorgmessenger:

  • bevindt alle digitale communicatie rondom de cliënt zich op 1 plek: in het dossier in PUUR. Dit zorgt voor een compleet beeld van de zorgsituatie van je cliënt;

  • verstuur en ontvang je op veilige wijze berichten binnen het zorgnetwerk direct vanuit de bron: het dossier in PUUR.;

  • beschik je over de juiste en volledige cliëntgebonden informatie;

  • is dubbele invoer van informatie verleden tijd.


Kortom PUUR. zorgmessenger draagt bij aan de kwaliteit van zorg voor je cliënt, verhoogt het gebruiksgemak en zorgt voor een veilige omgang van privacygevoelige informatie.

voor communicatie met je collega’s

PUUR. zorgmessenger

Vanuit PUUR. zorgmessenger verstuur je nu ook heel eenvoudig cliëntgebonden informatie naar je collega’s op de administratie. Denk bijvoorbeeld aan vragen over de indicatie of ophoging. Of mutaties die je wilt doen.


Geen overvolle mailboxen meer die je moet bijhouden. De communicatie gewoon op de plek waar je hem wilt hebben, namelijk in het dossier van je cliënt. Door ook deze communicatie via PUUR. zorgmessenger te laten verlopen heb je de opvolging hiervan veel beter in de hand.


"Wij (de administratie) communiceren nu met de teams via de teamrapportage. Dit gaat dan bijvoorbeeld over een inschatting die nog mist voor een specifieke cliënt of een aanpassing in de financiering omdat er een WLZ toewijzing is. Maar het is totaal niet handig. We weten niet wanneer er een nieuw bericht is en het is ondoenlijk om bij alle klanten dagelijks de teamrapportages uit te pluizen op zoek naar nieuws."

"Als we hier PUUR. zorgmessenger voor kunnen gaan gebruiken, zou dat natuurlijk veel mooier zijn!"

voor communicatie met huisartsen

PUUR. zorgmessenger

De huisarts is een belangrijk persoon binnen het zorgnetwerk van de cliënt. Met PUUR. zorgmessenger kun je eenvoudig relevante en actuele informatie uitwisselen met de huisarts. Denk hierbij bijvoorbeeld aan uitvoeringsverzoeken, verwijzingen van en naar de huisarts en communicatie over bijvoorbeeld meetwaarden, rapportages, vragen enzovoort.

Ook metingen geautomatiseerd in het dossier


Promeso heeft het meetapparaat Vital Signs monitor aangesloten op PUUR. voor de woonzorg. De waarden van een bloeddruk-, saturatie-, hartslag-, of temperatuurmeting, komen hierdoor automatisch in het juiste zorgdossier terecht. Per meting scheelt dit zo’n 15 minuten aan verwerkingstijd. Lees er meer over.

voor communicatie met PGO's

PUUR. zorgmessenger

In onze software hebben we de leveranciersspecificaties van de module PGO in InZicht als standaard opgenomen. Op basis hiervan én de roadmap die Nictiz voor de komende 2 jaar heeft uitgewerkt, borduren we voort aan samenwerkingen in netwerkzorg in de verschillende regio’s.

Verder werken we aan de volgende doorontwikkelingen in PUUR. om te ondersteunen in de PGO:

  • Informatie voor PGO beschikbaar stellen;
    Niet alle informatie die een zorginstelling moet aanleveren aan een PGO bevindt zich binnen PUUR. Vaak zal PUUR. één van de bronnen zijn in een zorginstelling die geraadpleegd wordt. Een andere bron is bijvoorbeeld het behandeldossier.
    De informatie moet via een DienstVerlener ZorgAanbieder (DVZA) beschikbaar gesteld worden aan een PGO. PUUR. zal niet de rol van DVZA op zich nemen.

    De Zorginformatiebouwstenen, afgekort zibs, bevatten de gegevens die je wilt uitwisselen. De zibs, die zijn verpakt in de HL7 Fhir structuur- en communicatiestandaard, zullen op te vragen zijn in PUUR., mits ze beschikbaar zijn in PUUR.

    Intussen voeren we ook verkennende gesprekken met partijen als HINQ om hier een actieve samenwerking te realiseren.
voor communicatie met eTDR

PUUR. zorgmessenger

Ben je bij een cliënt en moet je medicatie toedienen? Via PUUR. heb je altijd snel en eenvoudig de actueelste informatie bij de hand. Door een slimme koppeling met elektronische toedienregistratielijsten - zoals bijvoorbeeld Medimo, Boomerweb en en nCare - kun je tijdens het zorgmoment bij de cliënt direct vanuit PUUR. in de toedienregistratielijst kijken én medicatie aftekenen. Dus niet wisselen van applicatie en apart inloggen, gewoon direct vanuit het zorgdossier van jouw cliënt.

Uitvoeringsverzoeken via PUUR. zorgmessenger bij Thebe

De eerste Specialistisch Verpleegkundige Teams bij Thebe ontvangen de uitvoeringsverzoeken al in het ECD PUUR. Deze uitvoeringsverzoeken, die verstuurd worden door huisartsen, komen vanuit ZorgDomein direct binnen in het dossier van PUUR. Hierdoor zijn de verzoeken sneller en meteen op de juiste plek beschikbaar voor de juiste mensen.


Het klinkt misschien als een kleinigheidje, maar voor de specialistische teams maakt het een groot verschil. Het ondersteunt de teams enorm in het werkproces.

En ook BrabantZorg plukt er de vruchten van

Ouderenzorgorganisatie Brabantzorg startte met de inzet van beeldbellen om het leven van cliënten aangenamer te maken én ervoor te zorgen dat meer tijd ontstaat voor de zorg en ondersteuning die alleen door mensen gedaan kan worden.

Via een speciale tablet (Compaan) wordt een beeldbelverbinding opgezet. Vanaf afstand kijkt de zorgverlener mee met medische handelingen die mensen zelf uitvoeren, of controleren ze of mensen hun medicijnen innemen.

Het aan- en uitzetten van beeldzorg of beeldbellen kan inmiddels heel eenvoudig in PUUR. Dit bericht wordt samen met de contactgegevens van de cliënt automatisch verzonden naar Compaan. Een ontvangstbevestiging komt weer automatisch terug in PUUR. Compaan zorgt vervolgens dat de aan- of afmelding verder wordt verwerkt. Dat scheelt een hoop papieren rompslomp!


Het klinkt vrij eenvoudig, maar door dit aan- en afmeldproces te automatiseren elimineren we weer diverse handmatige administratieve taken voor de zorgprofessional.

Vul het formulier in en ga met ons op koffiedate

Wil je weten wat PUUR. zorgmessenger voor jouw organisatie kan betekenen?

We vertellen er bij een bakje koffie graag vrijblijvend meer over. Vul onderstaand formulier in en we plannen zo snel mogelijk een koffiedate met jou in.