Let op! Uw browser is verouderd, dit kan negatief effect hebben op de gebruikerservaring. Download Chrome
X
3 oktober 2024

Thebe meldt met "1 druk op de knop" zorgtechnologie aan

Blog

Sinds een aantal maanden melden zorgprofessionals bij Thebe zorgtechnologie, zoals Medido en Tinybots Tessa, af- en aan via onze PUUR. zorgmessenger. Via PUUR. zorgmessenger regel je de communicatie in en rondom het netwerk van de cliënt direct in ons elektronisch cliëntendossier PUUR. Zo hoeft een zorgprofessional niet meer via andere software mails en formulieren te versturen, en blijven de gegevens van de cliënt binnen het dossier. Niet alleen fijn voor de veiligheid van de gegevens van de cliënt, maar het werkt ook een stuk sneller.

Thebe zorgtechnologie

Zorgorganisatie Thebe maakt al sinds 2020 gebruik van de Tessa van Tinybots en heeft Medido, een automatische medicijndispenser, al meerdere jaren intensief in gebruik. Deze technologieën spelen een belangrijke rol in de zorgverlening en de kwaliteit van de zorg. Echter, het af- en aanmeldproces van deze apparaten werd als omslachtig ervaren.

Een zorgmedewerker moest namelijk eerst de formulieren uitprinten, invullen, ondertekenen (met de cliënt), inscannen en via de zorgcentrale van Thebe om bijvoorbeeld een Medido medicijndispenser aan te vragen. Ook was het eerst nodig om de apotheek te informeren over de verschillende medicijnen in de Medido rol.

Het gehele proces gaat nu vanuit het elektronisch cliëntendossier PUUR. Met "één druk op de knop" start een zorgmedewerker nu een aanvraag via de PUUR. zorgmessenger. De gegevens van de cliënt worden automatisch ingevuld, en waar nodig kan de zorgmedewerker een ander afleveradres of een toelichting toevoegen. Alleen nog versturen, en alles wordt verder geregeld.

“Per af- en aanmelding zijn wij nu gemiddeld 20 / 30 minuten sneller. Een hele tijdswinst dus”, vertelt Jurgen de Bree, informatieadviseur bij Thebe. “Ook is het proces minder foutgevoelig, aangezien de gegevens van een cliënt al voor een zorgmedewerker klaar staan. Een zorgmedewerker hoeft de gegevens dus niet meer handmatig over te nemen in bijvoorbeeld een ander programma of op papier.”

Thebe specialistisch verpleegkundig team

In de aanloop naar de implementatie van de nieuwe werkwijze heeft Thebe een uitgebreide pilot uitgevoerd met 15 tot 20 teams gedurende twee maanden. Deze fase was van belang voor het identificeren en oplossen van eventuele knelpunten. Door de hechte samenwerking tussen Thebe, Ecare en de leveranciers konden de enkele bugs snel worden opgelost. Ondertussen gebruiken alle wijkteams nu de nieuwe werkwijze. “Ook een voordeel: de nieuwe werkwijze is zo eenvoudig. We hebben een handleiding gemaakt, maar in principe spreekt het voor zich.” vertelt Jurgen.

Nog niet uitgelezen?

Misschien vind je dit ook interessant